Regulamin funkcjonowania Szkoły Podstawowej nr 23 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 16
podczas czasowego ograniczenia jej funkcjonowania w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
I. Informacje ogólne
- Zdalnym nauczaniem objęci są wszyscy uczniowie szkoły podstawowej. Czas trwania nauczania zdalnego i jego zakres wskazany jest w aktualnym rozporządzeniu MEN.
- Rodzice uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności dziecka lub brak możliwości udziału dziecka w zajęciach z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w miejscu zamieszkania, informują o tym fakcie wychowawcę klasy. Dyrektor ustala z rodzicami formę i sposób realizacji nauczania podczas czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty.
- Działalność opiekuńcza prowadzona jest przez szkołę dla dzieci osób zatrudnionych w podmiotach wykonujących działalność leczniczą oraz innych osób realizujących zadania publiczne w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, uczęszczających do klas I-III. Rodzic informuje dyrekcję szkoły o konieczności zapewnienia dziecku opieki.
II. Organizacja nauczania zdalnego
- Lekcje zdalne odbywają się za pomocą aplikacji Microsoft Teams, w czasie rzeczywistym, do której każdy uczeń ma obowiązek zalogowania się. Nauczyciel może poprosić uczniów o włączenie kamerki, jeżeli uzna, że jest to niezbędne do właściwego przebiegu lekcji.
- Udział ucznia w lekcjach online jest obowiązkowy. Każdą nieobecność usprawiedliwia rodzic ucznia za pomocą e-dziennika w terminie do 3 dni.
- Nauczyciel może korzystać dodatkowo z innych platform edukacyjnych, o korzystaniu z nich powiadamia ucznia.
- Do utrzymania kontaktu nauczyciela z rodzicami służy e-dziennik. Każdy nauczyciel posiada także mail służbowy utworzony wg wzoru: p.kowalski@zsp16.gliwice.pl
- Zajęcia odbywają się według planu lekcji i trwają 30 minut, pozostały czas może być przeznaczony na pracę własną dziecka (zdanie domowe), odpoczynek przed kolejnymi zajęciami.
Godziny rozpoczynania lekcji:
- 8:00
- 8:55
- 9:50
- 10:45
- 11:50
- 12:55
- 13:50
- 14:40
- 15:30
- Zajęcia wychowania fizycznego mają formę zestawu ćwiczeń gimnastycznych, które uczeń powinien wykonać, w miarę możliwości w domu, z zachowaniem zasad BHP.
- Przesyłanie prac pisemnych odbywa się za pomocą aplikacji Teams lub poczty elektronicznej z zastrzeżeniem, że email jest wysyłany wyłącznie z konta szkolnego – zsp16.gliwice.pl. W wyjątkowych sytuacjach w inny sposób uzgodniony między nauczycielem a uczniem, rodzicem lub opiekunem prawnym.
- Raz w miesiącu nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych mogą umówić się z uczniami klas 8 na indywidualne lub grupowe konsultacje w szkole, przy czym liczba uczniów nie powinna przekraczać 4 osób. O terminie konsultacji decyduje nauczyciel i informuje o tym fakcie dyrekcję szkoły.
III. Zasady oceniania podczas nauczania zdalnego.
- Uczniowie oceniani są za aktywność w czasie lekcji, zadania domowe, kartkówki, sprawdziany, prace klasowe. Obowiązkiem ucznia jest wykonanie pracy samodzielnie i przesłanie jej w czasie wskazanym przez nauczyciela.
- Wszystkie oceny zdobyte podczas nauczania zdalnego wpisywane są do e-dziennika z wagą ustaloną przez nauczyciela.
- Za brak zadania domowego, bądź nieodesłanie zadania w terminie wpisywane jest bz. Za nieprzygotowanie do zajęć uczeń otrzymuje np. Liczbę braków zadań oraz nieprzygotowań regulują przedmiotowe kryteria oceniania.
- Uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych podczas zdalnego nauczania w sposób wskazany przez nauczyciela i w wyznaczonym przez niego terminie.
IV. Regulamin lekcji online prowadzonych za pośrednictwem komunikatorów internetowych.
- Uczeń ma obowiązek punktualnie dołączyć do zaplanowanych przez nauczyciela zajęć.
- Uczeń jest przygotowany do lekcji – ma podręcznik do zajęć z danego przedmiotu, zeszyt oraz inne materiały, o które zostanie poproszony przez nauczyciela.
- Uczniowie powinni być skupieni na lekcji. Brać w niej aktywny udział i informować o wszelkich problemach technicznych nauczyciela prowadzącego lekcję.
- Podczas lekcji uczniowie zabierają głos jedynie po wyznaczeniu ich do odpowiedzi przez nauczyciela.
- Uczeń, który chce zabrać głos sygnalizuje ten fakt nauczycielowi poprzez „podniesienie ręki” lub zapisanie informacji na czacie lekcji.
- W czasie lekcji obowiązują zasady wzajemnego szacunku, kultury słowa, właściwego zachowania.
- Zabrania się uczniowi w czasie lekcji online nagrywania lekcji, zakłócania jej toku oraz korzystania z innych komunikatorów. Niewłaściwe zachowanie będzie odnotowane poprzez poinformowanie o tym fakcie rodzica ucznia, wpisanie uwagi do e-dziennika i przyznanie punktów ujemnych.
- Postawa i zachowanie w czasie lekcji online będą elementem semestralnej oceny z zachowania.
V. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i zajęcia specjalistyczne
- W czasie ograniczonego funkcjonowania szkoły sprawowana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
- Uczniowie i ich rodzice mają możliwość kontaktu z pedagogiem szkolnym, psychologiem, logopedą oraz pedagogami prowadzącymi zajęcia specjalistyczne. Kanałem kontaktu jest e-dziennik (dla rodzica) oraz platforma Teams (dla ucznia).
- Z uwagi na specyfikę tych zajęć mogą się one odbywać online, lub na terenie szkoły, po uprzednim ustaleniu terminu zajęć z rodzicami ucznia.
VI. Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 9 listopada 2020.
- Sprawy nieujęte w regulaminie reguluje Rozporządzenia MEN w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 z dnia 12 sierpnia 2020r. z późniejszymi zmianami.
Uczniowie otrzymali loginy i hasła tymczasowe do swoich kont. Ich zadaniem jest zalogować się po raz pierwszy loginem i hasłem tymczasowym i ustawić własne hasło. Login ucznia (email) jest tworzony według wzoru: pierwsza litera imienia + kropka + nazwisko + @ + zsp16.gliwice.pl
Np: j.kowalski@zsp16.gliwice.pl
Do udziału z lekcji online potrzebna jest nam aplikacja Teams, można ją pobrać ze strony microsoft.com. Po zalogowaniu najlepiej nie wylogowywać się z konta tylko zamykać okno programu.
Jeśli nie chcemy jej instalować to możemy łączyć się przez przeglądarkę. Najlepiej Google Chrome.
Inne przeglądarki np. Firefox nie obsługują multimediów – dźwięk, kamera.
Konto e-dziennika rodzica lub ucznia nie ma nic wspólnego z platformą zdalnego nauczania Office.
Emaile rodziców i uczniów zostały takie same jak w poprzednim roku szkolnym. Są najczęściej prywatne loginy rodziców lub uczniów.
Aby mieć dostęp do e-dziennika należy skontaktować się z wychowawcą klasy, który sprawdzi czy email rodzica lub ucznia jest wpisany w bazę adresów email. Jeśli nie jest należy podać wychowawcy swój email, który chcemy używać do logowania się na konto e-dziennika. Na stronę e-dziennika wchodzimy przez stronę szkoły -zsp16.gliwice.pl – linki znajdują się w zakładkach Uczniowie, Rodzice oraz na dole strony w stopce.
Loginy i hasła do platformy Office (zdalne nauczanie), które otrzymaliście są na pewno poprawne.
Jeśli macie Państwo problem z zalogowaniem to najprawdopodobniej źle wpisujecie adres email lub hasło tymczasowe.
Hasło które samemu trzeba ustawić musi mieć minimum 8 znaków jedną wielką literę i jedną cyfrę – oczywiście może być dłuższe.
Link do filmu z instrukcją – https://youtu.be/TIPWe6K7Zg0
Najczęstszym błędem przy logowaniu do e-dziennika jest wchodzenie na stronę e-dziennika przez wyszukiwarkę.
Na stronę e-dziennika naszej szkoły należy wchodzić przez stronę szkoły – zsp16.gliwice.pl – linki w zakładce Uczniowie, Rodzice oraz w stopce strony ikona Vulcan.
Kolejny błąd to literówki, proszę dokładnie wpisywać adres i hasło tymczasowe oraz to, które sami ustaliliśmy. Swoje hasło należy zapisać, tak aby go nie zapomnieć.
Bardzo proszę o zapisanie swojego hasła.
Prośba o reset hasła jest ostatecznością, większość problemów z logowaniem jest wynikiem błędnego wpisywania hasła, wpisywanie hasła na niewłaściwej stronie e-dziennika itp.
W razie konieczności zresetowania hasła proszę napisać wiadomość przez e-dziennik do wychowawcy klasy, a ten informuje administratora o konieczności zmiany hasła ucznia. Zgłoszenia przysyłane bezpośrednio na adres email administratora nie będą uwzględniane ze względu na bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych.
Bez paniki 🙂
Przy tej ilości uczniów nauczyciel może kogoś pominąć, wystarczy na czacie Teams lub przez pocztę wysłać prośbę do nauczyciela o dodanie do zespołu.
Tego nie robi admin!
- Uczestnikom zajęć nie wolno nagrywać zajęć – wszystkie nagrania są automatycznie zapisywane na serwerze z informacją o czasie rozpoczęcia nagrania, czasie trwania nagrania oraz o autorze nagrania.
- Wszystko co zostanie napisane na czacie spotkania również jest automatycznie zapisywane. Po zakończeniu spotkania może odtworzyć cały zapis spotkania.
- Nie wolno wyciszać innych użytkowników lub nauczyciela.
- Do spotkania dołączamy w momencie kiedy rozpocznie je nauczyciel, uczniom nie wolno zaczynać spotkania.
- Pamiętaj – wszystko co zrobisz, napiszesz lub klikniesz jest zapisywane przez serwer.
- Jeśli chcemy zabrać głos podnosimy rękę – (ikonka dłoni na pasku u góry okna spotkania). Następnie po zabraniu głosu opuszczamy dłoń – ta sama ikonka.
- Jeśli nauczyciel udostępnia nam swój ekran należy to zaakceptować. Zobaczymy wtedy ekran komputera nauczyciela i usłyszymy dźwięk jeśli jest odtwarzany.
- W czasie zajęć obowiązuje netykieta: nie piszemy dużymi literami, piszemy na temat, nie używamy obrakzów, gif-ów itp.
- Lekcje są prowadzone tylko głosowo. Postaraj się, żeby w tym czasie nikt nie przeszkadzał Ci w zajęciach. Mikrofony naszych urządzeń są bardzo czułe i zbierają dźwięk z pomieszczenia.
- Pamiętaj Internet nie zapomina – wszystko co robimy na platformie zostaje zapamiętane.