Nauczanie zdalne

Regulamin funkcjonowania Szkoły Podstawowej nr 23 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 16
podczas czasowego ograniczenia jej funkcjonowania w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

 I. Informacje ogólne 

  1. Zdalnym nauczaniem objęci są wszyscy uczniowie szkoły podstawowej. Czas trwania nauczania zdalnego i jego zakres wskazany jest w aktualnym rozporządzeniu MEN.
  2. Rodzice uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności dziecka lub brak możliwości udziału dziecka w zajęciach z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w miejscu zamieszkania, informują o tym fakcie wychowawcę klasy. Dyrektor ustala z rodzicami formę i sposób realizacji nauczania podczas czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty.
  3. Działalność opiekuńcza prowadzona jest przez szkołę dla dzieci osób zatrudnionych w podmiotach wykonujących działalność leczniczą oraz innych osób realizujących zadania publiczne w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, uczęszczających do klas I-III. Rodzic informuje dyrekcję szkoły o konieczności zapewnienia dziecku opieki.

II. Organizacja nauczania zdalnego 

  1. Lekcje zdalne odbywają się za pomocą aplikacji Microsoft Teams, w czasie rzeczywistym, do której każdy uczeń ma obowiązek zalogowania się. Nauczyciel może poprosić uczniów o włączenie kamerki, jeżeli uzna, że jest to niezbędne do właściwego przebiegu lekcji.
  2. Udział ucznia w lekcjach online jest obowiązkowy. Każdą nieobecność usprawiedliwia rodzic ucznia za pomocą e-dziennika w terminie do 3 dni.
  3. Nauczyciel może korzystać dodatkowo z innych platform edukacyjnych, o korzystaniu z nich powiadamia ucznia.
  4. Do utrzymania kontaktu nauczyciela z rodzicami służy e-dziennik. Każdy nauczyciel posiada także mail służbowy utworzony wg wzoru: p.kowalski@zsp16.gliwice.pl
  5. Zajęcia odbywają się według planu lekcji i trwają 30 minut, pozostały czas może być przeznaczony na pracę własną dziecka (zdanie domowe), odpoczynek przed kolejnymi zajęciami.

Godziny rozpoczynania lekcji:

  1. 8:00
  2. 8:55
  3. 9:50
  4. 10:45
  5. 11:50
  6. 12:55
  7. 13:50
  8. 14:40
  9. 15:30
  1. Zajęcia wychowania fizycznego mają formę zestawu ćwiczeń gimnastycznych, które uczeń powinien wykonać, w miarę możliwości w domu, z zachowaniem zasad BHP.
  1. Przesyłanie prac pisemnych odbywa się za pomocą aplikacji Teams lub poczty elektronicznej z zastrzeżeniem, że email jest wysyłany wyłącznie z konta szkolnego – zsp16.gliwice.pl. W wyjątkowych sytuacjach w inny sposób uzgodniony między nauczycielem a uczniem, rodzicem lub opiekunem prawnym.
  2. Raz w miesiącu nauczyciele przedmiotów egzaminacyjnych mogą umówić się z uczniami klas 8 na indywidualne lub grupowe konsultacje w szkole, przy czym liczba uczniów nie powinna przekraczać 4 osób. O terminie konsultacji decyduje nauczyciel i informuje o tym fakcie dyrekcję szkoły.

III. Zasady oceniania podczas nauczania zdalnego.

  1. Uczniowie oceniani są za aktywność w czasie lekcji, zadania domowe, kartkówki, sprawdziany, prace klasowe. Obowiązkiem ucznia jest wykonanie pracy samodzielnie i przesłanie jej w czasie wskazanym przez nauczyciela.
  2. Wszystkie oceny zdobyte podczas nauczania zdalnego wpisywane są do e-dziennika z wagą ustaloną przez nauczyciela.
  3. Za brak zadania domowego, bądź nieodesłanie zadania w terminie wpisywane jest bz. Za nieprzygotowanie do zajęć uczeń otrzymuje np. Liczbę braków zadań oraz nieprzygotowań regulują przedmiotowe kryteria oceniania.
  4. Uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych podczas zdalnego nauczania w sposób wskazany przez nauczyciela i w wyznaczonym przez niego terminie.

IV. Regulamin lekcji online prowadzonych za pośrednictwem komunikatorów internetowych.

  1. Uczeń ma obowiązek punktualnie dołączyć do zaplanowanych przez nauczyciela zajęć.
  2. Uczeń jest przygotowany do lekcji – ma podręcznik do zajęć z danego przedmiotu, zeszyt oraz inne materiały, o które zostanie poproszony przez nauczyciela.
  3. Uczniowie powinni być skupieni na lekcji. Brać w niej aktywny udział i informować o wszelkich problemach technicznych nauczyciela prowadzącego lekcję.
  4. Podczas lekcji uczniowie zabierają głos jedynie po wyznaczeniu ich do odpowiedzi przez nauczyciela.
  5. Uczeń, który chce zabrać głos sygnalizuje ten fakt nauczycielowi poprzez „podniesienie ręki” lub zapisanie informacji na czacie lekcji.
  6. W czasie lekcji obowiązują zasady wzajemnego szacunku, kultury słowa, właściwego zachowania.
  7. Zabrania się uczniowi w czasie lekcji online nagrywania lekcji, zakłócania jej toku oraz korzystania z innych komunikatorów. Niewłaściwe zachowanie będzie odnotowane poprzez poinformowanie o tym fakcie rodzica ucznia, wpisanie uwagi do e-dziennika i przyznanie punktów ujemnych.
  8. Postawa i zachowanie w czasie lekcji online będą elementem semestralnej oceny z zachowania.

V. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i zajęcia specjalistyczne

  1. W czasie ograniczonego funkcjonowania szkoły sprawowana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
  2. Uczniowie i ich rodzice mają możliwość kontaktu z pedagogiem szkolnym, psychologiem, logopedą oraz pedagogami prowadzącymi zajęcia specjalistyczne. Kanałem kontaktu jest e-dziennik (dla rodzica) oraz platforma Teams (dla ucznia).
  3. Z uwagi na specyfikę tych zajęć mogą się one odbywać online, lub na terenie szkoły, po uprzednim ustaleniu terminu zajęć z rodzicami ucznia.

VI. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 9 listopada 2020.
  2. Sprawy nieujęte w regulaminie reguluje Rozporządzenia MEN w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 z dnia 12 sierpnia 2020r. z późniejszymi zmianami.

Uczniowie otrzymali loginy i hasła tymczasowe do swoich kont. Ich zadaniem jest zalogować się po raz pierwszy loginem i hasłem tymczasowym i ustawić własne hasło. Login ucznia (email) jest tworzony według wzoru: pierwsza litera imienia + kropka + nazwisko + @ + zsp16.gliwice.pl

Np: j.kowalski@zsp16.gliwice.pl

 

Do udziału z lekcji online potrzebna jest nam aplikacja Teams, można ją pobrać ze strony microsoft.com. Po zalogowaniu najlepiej nie wylogowywać się z konta tylko zamykać okno programu.

Jeśli nie chcemy jej instalować to możemy łączyć się przez przeglądarkę. Najlepiej Google Chrome.
Inne przeglądarki np. Firefox nie obsługują multimediów – dźwięk, kamera.

Konto e-dziennika rodzica lub ucznia nie ma nic wspólnego z platformą zdalnego nauczania Office. 

Emaile rodziców i uczniów zostały takie same jak w poprzednim roku szkolnym. Są najczęściej prywatne loginy rodziców lub uczniów.

Aby mieć dostęp do e-dziennika należy skontaktować się z wychowawcą klasy, który sprawdzi czy email rodzica lub ucznia jest wpisany w bazę adresów email. Jeśli nie jest należy podać wychowawcy swój email, który chcemy używać do logowania się na konto e-dziennika. Na stronę e-dziennika wchodzimy przez stronę szkoły -zsp16.gliwice.pl – linki znajdują się w zakładkach Uczniowie, Rodzice oraz na dole strony w stopce.

Loginy i hasła do platformy Office (zdalne nauczanie), które otrzymaliście są na pewno poprawne

Jeśli macie Państwo problem z zalogowaniem to najprawdopodobniej źle wpisujecie adres email lub hasło tymczasowe. 

Hasło które samemu trzeba ustawić musi mieć minimum 8 znaków jedną wielką literę i jedną cyfrę – oczywiście może być dłuższe.

Link do filmu z instrukcją – https://youtu.be/TIPWe6K7Zg0

Najczęstszym błędem przy logowaniu do e-dziennika jest wchodzenie na stronę e-dziennika przez wyszukiwarkę.

Na stronę e-dziennika naszej szkoły należy wchodzić przez stronę szkoły – zsp16.gliwice.pl – linki w zakładce Uczniowie, Rodzice oraz w stopce strony ikona Vulcan.

Kolejny błąd to literówki, proszę dokładnie wpisywać adres i hasło tymczasowe oraz to, które sami ustaliliśmy. Swoje hasło należy zapisać, tak aby go nie zapomnieć.

Bardzo proszę o zapisanie swojego hasła.

Prośba o reset hasła jest ostatecznością, większość problemów z logowaniem jest wynikiem błędnego wpisywania hasła, wpisywanie hasła na niewłaściwej stronie e-dziennika itp.

W razie konieczności zresetowania hasła proszę napisać wiadomość przez e-dziennik do wychowawcy klasy, a ten informuje administratora o konieczności zmiany hasła ucznia. Zgłoszenia przysyłane bezpośrednio na adres email administratora nie będą uwzględniane ze względu na bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych.

Bez paniki 🙂 

Przy tej ilości uczniów nauczyciel może kogoś pominąć, wystarczy na czacie Teams lub przez pocztę wysłać prośbę do nauczyciela o dodanie do zespołu. 

Tego nie robi admin!

  1. Uczestnikom zajęć nie wolno nagrywać zajęć – wszystkie nagrania są automatycznie zapisywane na serwerze z informacją o czasie rozpoczęcia nagrania, czasie trwania nagrania oraz o autorze nagrania.
  2. Wszystko co zostanie napisane na czacie spotkania również jest automatycznie zapisywane. Po zakończeniu spotkania może odtworzyć cały zapis spotkania.
  3. Nie wolno wyciszać innych użytkowników lub nauczyciela.
  4. Do spotkania dołączamy w momencie kiedy rozpocznie je nauczyciel, uczniom nie wolno zaczynać spotkania.
  5. Pamiętaj – wszystko co zrobisz, napiszesz lub klikniesz jest zapisywane przez serwer.
  6. Jeśli chcemy zabrać głos podnosimy rękę – (ikonka dłoni na pasku u góry okna spotkania). Następnie po zabraniu głosu opuszczamy dłoń – ta sama ikonka.
  7. Jeśli nauczyciel udostępnia nam swój ekran należy to zaakceptować. Zobaczymy wtedy ekran komputera nauczyciela i usłyszymy dźwięk jeśli jest odtwarzany.
  8. W czasie zajęć obowiązuje netykieta: nie piszemy dużymi literami, piszemy na temat, nie używamy obrakzów, gif-ów itp.
  9. Lekcje są prowadzone tylko głosowo. Postaraj się, żeby w tym czasie nikt nie przeszkadzał Ci w zajęciach. Mikrofony naszych urządzeń są bardzo czułe i zbierają dźwięk z pomieszczenia.
  10. Pamiętaj Internet nie zapomina – wszystko co robimy na platformie zostaje zapamiętane.